Onpage SEO

Onpage SEO er en del af SEO-arbejdet, hvor man fokuserer på de enkelte sider og deres gældende søgeord med henblik på at skabe bedre placeringer i søgeresultaterne. On-page optimering omhandler både indholdet og HTML-kildeteksten af en side, hvor der bl.a. redigeres i tekster, titler og URL’s for at skabe den mest relevante landingsside til et givent søgeord. On-page optimering er altså SEO-arbejde udført direkte på siderne, hvorimod off-page optimering foregår andre steder, f.eks. når man bygger links fra en relevant hjemmeside og retter dem mod sit site. Hos SEO Solutions følger en fuld gennemgang og on-page optimering af hele dit site med i prisen i alle vores SEO-pakker.

onpage

Lær mere om onpage SEO her

Onpage SEO er arbejde udført direkte på hjemmesiden. Herunder finder du en liste af områder som du kan kan gå i krig med.

 

Meta titler

Meta titler er blandt de mest vigtige faktorer når det komme til onpage SEO. Deres direkte effekt på SEO er måske ikke så stærk som den har været, men er de lavet korrekt forsikrer du at der ikke går noget trafik tabt til en konkurrent. Meta titler bruges til at informere søgemaskiner omkring sidens indhold. Det er også meta titlen som er del af en potentiel kundes førstehåndsindtryk. Sørg for at dine meta titler står skarp og virker tiltrækkende, og du vil med garanti lokke flere besøgende fra søgeresultaterne til din hjemmeside.

 

Meta beskrivelser

En velskrevet meta beskrivelse kan give dig en fordel i søgeresultaterne. Målet er at skabe mere traffik, og selvom en meta beskrivelse ikke har den stærkeste effekt direkte rettet mod dine placeringer, så er det en vigtig ingrediens til at skabe mere traffik. Dine meta beskrivelser er nemlig også en del af en potentiel kundes førstehåndsindtryk. Styrk dit brand og præsenter siden i en tekst bestående af mindre end 165 bogstaver, på den måde er du forsikret at hele teksten også bliver vidst på alle devices.

 

Titler

En af de vigtigste faktorer når det kommer til onpage SEO er titler. Titlen er det besøgende ser i søgeresultaterne samt i toppen af et åbent browser vindue. Titlen vejer meget ift. søgemaskinernes placeringsalgoritme. Det er vigtigt af dit søgeord fremkommer i starten af en titel, på den måde fortæller du søgemaskinen hvad siden handler om.

 

Undertitler

Din landingsside bør indeholde som et minimum en h1 undertitel. Overvej om det giver mening at tilføje undertitlerne, h2’er, h3’er hele vejen ned til h6’er. Det er en endnu engang en vigtig faktor i søgemaskinernes placeringsalgoritme, men også en fin måde at skabe struktur i indholdet.

 

URL’s

Benyt dit primære søgeord i URL’en. Lad være med at gøre den for lang eller irrelevant, men fokuser på at gøre den simpel og nem at dele. Din URL bør også være en indikator på hvad siden indeholder.

 

Indhold

Indholdet skal være relevant ift. til søgeordet eller søgeordene. Sørg derfor for at dit primære søgeord er benyttet i teksten. Søgeordet skulle gerne udgøre i nærheden af 2-4% af hele teksten.  Synonymer og longtails bør også være at finde. Google tæller ikke kun dit primære søgeord med, men også helheden af emnet som kan fremhæves med synonymer eller relaterede ord.

 

Billeder

Du tænker nok hvad søren kan jeg ændre på et billede som vil give min side bedre placeringer? Jo, ser du, på alle billeder har du mulighed for at ændre ”alt tags” billedtitlen, endnu engang ting som søgemaskinerne tager med i sine beregninger når en side vurderes. Her har du selvfølge mulighed for at indsætte dit søgeord, og på den måde styrke hele sidens emne.

 

Hjemmeside hastighed

Næsten halvdelen af alle mobilbrugere vil forlade en hjemmeside hvis ikke den loades enden tre sekunder. Oveni hatten tager Google din hjemmesides hastighed med i betragtning når det kommer til SEO. Der findes mange områder som bør undersøges når du overvejer om du kan forbedre din loading tid. Man kan reducere størrelsen som billeder fylder, benytte sig af caching plugins og rydde op i HTML og CSS koden. Dette er dog kun et udsnit af de mange elementer som tæller med når en hjemmeside bliver indlæst.

 

Interne links

Interne links kan være med til at styrke dine undersider på din hjemmeside. At lave et link fra din frontpage dybere ned til en underside er ikke nødvendigvis kun en belejlighed for en bruger, det kan nemlig også gøre det nemmere for søgemaskinernes crawlers når de gennemser dit site. På denne måde bliver f.eks. google hurtige om at opdage det nye indhold på en underside. Andre fordele er selvfølgelig også at videreføre noget af styrken fra de links som din frontpage højst sandsynlig besidder.

Få et godt tilbud på onpage SEO idag