SEO Strategi

Forberedelse og målsætning er en vigtig del af enhver SEO strategi. Så først og fremmest bør du indsamle alt den nødvendige viden for at kunne besvare på nedenstående.

  1. Dine mål: Hvad er det præcis du vil opnå? Hvordan ser den nuværende trafik på hjemmesiden ud, og hvilke målsætninger har du?
  2. Dit publikum: Hvem er din hjemmesides publikum? Hvordan ser købstunnellen ud for dine nuværende kunder? Hvad gør en besøgende til en kunde. Er det et unikt produkt, bedre priser, eller måske den lokale placering af din virksomhed?
  3. Dine konkurrenter: Hvem er du op imod? Hvor stærke er dine konkurrenters online tilstedeværelse? Er dine konkurrenter online eller offline?
SEO Strategi

Gå i dybden med din SEO strategi

For at kunne svare på alt dette er det nødvendigt at gå i dybden på forskellige områder.

 

Keyword analyse

Der skal findes relevante konverterende søgeord, og laves en vurdering af konkurrencen samt hvilket skridt i købstunnellen søgeordet passer til.

 

En hjemmeside analyse

Analysen af hjemmesiden baseres på strukturen og potentielle problemer derved. Om der er tidligere penalties, og så skal der dannes et overblik over hjemmesidens nuværende placeringer i søgeresultaterne.

 

Link analyse

En fuld gennemgang af alle links, for at forsikre der ikke er skadende i blandt. På samme tid kan der også laves en vurdering af ankerteksten og hvilke undersider som kræver mere styrke.

 

Konkurrent analyse

Hvor stærke er dine konkurrenters hjemmesider og placeringer er noget der er yderst relevant i en SEO strategi. Det fortæller ikke blot mængden af arbejde der skal ligges i for at konkurrere, men også hvilke søgeord de har valgt at satse på.

 

Efter en grunding gennemgang af ovenstående bør du have dine svar. Næste skridt er en vurdering af arbejde som skal udføres. Herunder finder du en checkliste over de mest basale opgaver som skal kigges nærmere på.

 

 

Indhold

Indholdet hører med til det vi kalder onpage SEO. Indholdet skal vurderes ift. til søgeordene, og der skal potentielt udarbejdes tekster og laves nye undersider til de ny fundne søgeord.

Onpage SEO

Titler, headers og metabeskrivelser er også nogle af de ting som går hånd i hånd med søgeordene og skal selvfølgelig rettes derefter. Alt sammen noget som søgemaskinerne tager i betragtning når det kommer til dine placeringer. Der findes en del mere arbejde som skal udføres på dette område, se nærmere under onpage SEO.

 

Domæneautoritet og linkbuilding

Er hjemmesiden stærk nok til at kunne få gode placeringer på de udvalgte søgeord eller skal der flere links til. Typisk vil der være tale om at linkbuilde direkte til de undersider som bliver udarbejdet i forbindelsen med den nye SEO strategi.

Vælger du at indgå i et samarbejde med SEO Solutions slipper du for at nørkle med alle detaljerne omkring din SEO Strategi. Vi har flere års erfaring med forskellig virksomheder og en dybere forståelse for hvilken strategi der ville være passende for din virksomhed. I et samarbejde finder vi den helt rigtige løsning til din virksomhed.

Få et godt tilbud på en SEO Strategi idag